پنج شنبه, ۱ مهر ۱۴۰۰
آخرین اخبار
3 مارس 2018 ، ساعت 19:10 595 بازدید چاپ این نوشته کد نوشته :38373

بازدید میدانی معاون وزیر راه و شهرسازی از محل احداث پل غیر هم‌سطح میدان ورودی شهر آستانه‌اشرفیه

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور از محل احداث پل غیر هم‌سطح میدان ورودی شهر آستانه‌اشرفیه (میدان سلطان سید جلال‌الدین اشرف) بازدید کرد.

به گزارش جلال شرق، در این بازدید که نماینده مردم شهرهای آستانه‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، شهردار، مدیرکل راه و شهرسازی و جمعی از معاونین اداره کل حضور داشتند آخرین جزئیات کار در اختیار معاون وزیر راه و شهرسازی قرار گرفت.

دکتر قربانی در گفتگو با جلال شرق گفت: به دنبال درخواستی که از وزیر راه مبنی بر تخصیص ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار برای طرح مطالعاتی پل میدان غیر هم‌سطح میدان سلطان سید جلال‌الدین اشرف قرار داده شد از مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور که در گیلان حضور داشتند دعوت شد تا از نحوه پیشرفت این پروژه بازدید به عمل‌آورند.

وی افزود: با توجه به اتمام طرح مطالعاتی و صحبت‌هایی که در این بازدید میدانی شد مقرر شد تا پایان اردیبهشت ۹۷ بحث مناقصه گذاشتن پل موردنظر موردتوجه قرار گیرد.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه و بندر کیاشهر میزان اعتبار برای ساخت پل غیر هم‌سطح را ۲۰ میلیارد تومان نام برد و اظهار کرد: برای تسریع در اجرای کار مبلغ دو میلیارد تومان از محل اعتبارات نمایندگی اختصاص دادیم و قول یک‌سوم اعتبارات برای اجرای طرح در صورت عملیاتی شدن تا پایان اردیبهشت داده شد.

هم‌چنین معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور به همراه مهندس علی خاوری مدیرکل راه و شهرسازی از روند پیشرفت راه‌آهن رشت-قزوین بازدید کردند.

خادمی در جریان بازدید از این پروژه از اتمام عملیات نصب تیرهای فلزی دهانه وسط پل کیلومتر ۵۵ راه‌آهن قزوین-رشت خبر داد.

وی افزود: با توجه به مزایای ترانزیت ریلی و نقش اساسی آن در رشد اقتصادی کشور، یکی از اولویت‌های مهم دولت تدبیر و امید توسعه شبکه راه‌آهن است و راه‌آهن قزوین- رشت یکی از مهم‌ترین پروژه‌های ریلی حال حاضر کشور محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور تصریح کرد: عملیات اجرایی پل کیلومتر ۵۵ ‌مهمترین بخش عملیات محور قزوین- رشت است که از روی آزادراه قزوین- رشت و جاده قدیم عبور می‌کند و هم‌اکنون عملیات ساخت، نصب و تکمیل سه دهانه باقیمانده پل در حال انجام است که شامل یک دهانه صد متری بر روی آزادراه قزوین- رشت و دو دهانه ۶۵ متری است و تکمیل شدن این پل نقش مهمی در اتمام عملیات اجرایی راه‌آهن قزوین- رشت دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی بابیان اینکه حجم زیادی از عملیات اجرایی به پایان رسیده است تا ۲۵ اسفند عملیات زیرسازی و ریل‌گذاری به اتمام می‌رسد افزود: تکمیل این پروژه ازنظر ترانزیت کالا حتی برای کشورهای همسایه ازجمله هند استراتژیک محسوب می‌شود و می‌تواند زمان حمل کالا به روسیه و آذربایجان را تا نصف کاهش دهد که در هزینه‌ها نیز صرفه‌جویی قابل‌توجهی خواهد شد.

دکتر خادمی در پایان گفت: برای احداث راه‌آهن قزوین-رشت به قیمت روز بیش از ۳ هزار میلیارد تومان هزینه شده است و امسال هم ۳۰۰ میلیارد تومان به پروژه تزریق‌شده که بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان آن هزینه شده است تا پروژه در زمان مقرر به بهره‌برداری برسد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کانال تلگرام جلال شرق
ثبت دیدگاه
نام شما
نشانی پست الکترونیکی شما
متن دیدگاه

دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است