×

آخرین خبر

جزئیاتی از سفر عمره، حج و عتبات عراق

جزئیاتی از سفر عمره، حج و عتبات عراق

معاون سازمان حج و زیارت اکنون اطمینان داده است که هماهنگی‌های لازم برای ازسرگیری سفرهای عمره بعد از یک وقفه نه‌ساله انجام شده است و در روز سوم اردیبهشت با انجام دو پرواز از فرودگاه‌های تهران و مشهد بالغ بر ۵۰۰ نفر به فرودگاه مدینه منتقل خواهند شد و ۴ هتل در مکه و ۶ هتل در مدینه پذیرای زائران خواهد بود.
  • ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
  • هت‌تریک تانک بختیاری در کشتی فرنگی قهرمانی آسیا

    هت‌تریک تانک بختیاری در کشتی فرنگی قهرمانی آسیا

    ناصر علیزاده در وزن ۸۷ کیلوگرم صاحب مدال طلای آسیا شد، پویا دادمرز نماینده وزن ۵۵ کیلوگرم ایران به مدال نقره رسید و ایمان محمدی در وزن ۶۳ کیلوگرم نیز صاحب مدال برنز شد. امیر عبدی در وزن ۷۷ کیلوگرم نیز از رسیدن به مدال بازماند.
  • ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
  • ۴۰ اثر در هفتمین جشنواره مردمی مدرسه عشق منتخب کشوری شد

    ۴۰ اثر در هفتمین جشنواره مردمی مدرسه عشق منتخب کشوری شد

    معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه مدرسه عشق پرورش دهنده مدافعان وطن، حرم و امنیت و جهادگر است اظهار کرد: اختتامیه هفتمین جشنواره مردمی مدرسه عشق جشنواره مدرسه عشق در ۶ بخش و ۳۵ قالب و ۱۱ محور با میزبانی مرکز فرهنگی آفرینش سپاه استان با حضور مهمان لشکری و کشوری در رشت […]

  • ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
  • جشنواره «مدرسه عشق» خلأهای رسانه‌ای و فرهنگی را پُر می‌کند
    فرمانده سپاه قدس گیلان:

    جشنواره «مدرسه عشق» خلأهای رسانه‌ای و فرهنگی را پُر می‌کند

    رسانه در جای می تواند نقش مهم داشته باشد که تولیدات محتوای فرهنگی و هنری با کیفیت مناسب داشته باشد،هم ساختارهای رسانه ای شکل بگیرد هم تولید محتوا با انسجام تولید کنندگان رسانه ای در راستای کشف استعدادها و پرورش استعدادها باشد تا در روح و جسم ،قلب و زبان مخاطب اثر داشته باشد.
  • ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
  • وعده صادق نیروهای مسلح ایران به هرگونه تعدی، پاسخی کوبنده است
    پیام امیر سرلشکر موسوی به مناسبت روز ارتش

    وعده صادق نیروهای مسلح ایران به هرگونه تعدی، پاسخی کوبنده است

    29فروردین، یادآور مقطعی درخشان و ماندگار در تقویم تاریخ انقلاب اسلامی برای ارج نهادن به جایگاه حسّاس ارتش جمهوری اسلامی ایران است که با دوراندیشی حکیمانه و صدور فرمان قاطع امام راحل (ره) مبنی بر حمایت  از ارتش در برابر توطئه‍های انحلال  این رکن دفاعی کشور و توطئه دشمنان برای تجزیه ایران، ثابت شد که ماهیّت و مولود این سازمان وزین نظامی با ویژگی‍های مردمی بودن، انقلابی بودن و انقلابی ماندن، ایمان و ولایتمداری، نظم و انضباط، شجاعت، خطرپذیری و ده‍ها صفات و ویژگی، دستاورد ارزشمند سربلندی، استقلال و اقتدار ایران امروز است.
  • ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
  • آیا سیگار کشیدن جزیی از ادا و اطوار بازیگران معروف است؟
    آسیب‌شناسی نمایش استعمال دخانیات در فیلم‎‌ها و سریال‌ها؛

    آیا سیگار کشیدن جزیی از ادا و اطوار بازیگران معروف است؟

    مصرف سیگار در سریال‌ها و از سوی بازیگران معروف به حدی گسترش داشته که حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بخشی از سریال‌های خانگی ساخته شده را مورد انتقاد قرار داد و گفت: سریال‌های خانگی به شدت سیگار، مشروب، مواد مخدر و روابط ناسالم را ترویج می‌دهند.
  • ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
  • گیلان ماهی سفید پرورشی را در محیط اسارت تکثیر کرد
    برای نخستین بار در کشور:

    گیلان ماهی سفید پرورشی را در محیط اسارت تکثیر کرد

    امسال با معرفی زی‌فن پرورش ماهی سفید در استخرهای خاکی و مولدسازی آن به منظور تولید انبوه بچه ماهیان اهلی نسل اول، زمینه معرفی ماهی سفید به عنوان نخستین‌گونه بومی ماهیان استخوانی دریای کاسپین به صنعت آبزی پروری در کشور فراهم می‌شود.
  • ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
  • کاهش ساعات کاری هفته به ۴۰ ساعت/ پنجشنبه‌ها تعطیل شد
    با تصویب کمیسیون اجتماعی مجلس؛

    کاهش ساعات کاری هفته به ۴۰ ساعت/ پنجشنبه‌ها تعطیل شد

    سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس از افزایش تعطیلات رسمی هفتگی به ۲ روز و کاهش ۴ ساعته کار کارکنان با تصویب این کمیسیون خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جلال شرق به نقل از ایرنا؛ حسین گودرزی درخصوص نشست امروز کمیسیون اجتماعی مجلس با موضوع بررسی ساماندهی تعطیلات گفت: امروز در این جلسه با افزایش […]

  • ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
  • گزارش تصویری از اجتماعی مردم آستانه اشرفیه در حمایت از حملات موشکی به اسرائیل

    گزارش تصویری از اجتماعی مردم آستانه اشرفیه در حمایت از حملات موشکی به اسرائیل

    اجتماع کنندگان در حالی که پرچم جمهوری اسلامی ایران را در دست داشتند بعد از سردادن شعار مرگ بر امریکا و مرگ بر اسرائیل  نماز جماعت صبح را باحضور پرشور مردم در حرم مطهر آقا سید جلال الدین اشرف ( ع) برگزار کردند.
  • ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
  • عملیات خاتمه یافت/ پاسخ ایران به هراقدامی بسیار بزرگ‌تر خواهد بود
    سرلشکر باقری:

    عملیات خاتمه یافت/ پاسخ ایران به هراقدامی بسیار بزرگ‌تر خواهد بود

    رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: آمریکا اعلام‌ می‌کرد از عملیات دمشق اطلاعی ندارد ولی در واقع با چراغ سبز او این عملیات انجام شد ، آمریکا اعلام کرده که به دنبال توسعه تنش در منطقه نیست اما اطلاعات ما حاکی از آن است که در دفاع از رژیم صهیونیستی با تمام توان وارد عمل شد و تلاش کرد عملیات را خنثی کند ولی او هم نتوانست کاری از پیش ببرد و عملیات ما به هدف رسید.
  • ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
  • تجمع خودجوش جمعی از مردم در صحن حرم مطهر سلطان سیدجلال الدین اشرف علیه‌السلام آستانه اشرفیه برگزارشد+ فیلم و عکس
    به شکرانه حملات جمهوری اسلامی ایران به اراضی اشغالی ؛

    تجمع خودجوش جمعی از مردم در صحن حرم مطهر سلطان سیدجلال الدین اشرف علیه‌السلام آستانه اشرفیه برگزارشد+ فیلم و عکس

    تجمع کنندگان در حالی که پرچم جمهوری اسلامی ایران را در دست داشتند بعد از سردادن شعار مرگ بر امریکا و مرگ بر اسرائیل  نماز جماعت صبح را باحضور پرشور مردم در حرم مطهر آقا سید جلال الدین اشرف ( ع) برگزار کردند.
  • ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
  • نخستین آئین غبار روبی ضریح حرم مطهر سلطان سید جلال الدین اشرف (ع) -آستانه اشرفیه۱۴۰۳+ عکس و فیلم

    نخستین آئین غبار روبی ضریح حرم مطهر سلطان سید جلال الدین اشرف (ع) -آستانه اشرفیه۱۴۰۳+ عکس و فیلم

    آئین غبار روبی ضریح حرم مطهر سلطان سید جلال الدین اشرف(ع)  پس از قرائت قرآن و مداحی ذاکر اهل بیت( سید حسین نبوی )  ، دوست داران اهل بیت اجازه یافتند که پس از باز گشایی درب ضریح ، وارد ضریح حرم مطهر شوند و از نزدیک قبر مطهر سلطان سید جلال الدین اشرف(ع) را زیارت کنند و حاجات خود را طلب کنند.
  • ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
  • فرهنگی وهنری

    آرشیو

    اقتصادی

    آرشیو
    راه‌آهن رشت – آستارا در یک قدمی اجرا

    راه‌آهن رشت – آستارا در یک قدمی اجرا

     توسعه کریدورهای ترانزیتی برای رسیدن به جایگاه مناسب کشور در حمل‌ونقل بین‌المللی از موضوعات مهم در سیاست‌های کلی حمل‌ونقل و قانون برنامه هفتم توسعه است و با توجه به اهمیت راه‌آهن رشت- آستارا به‌عنوان بخشی از کریدور ریلی شمال-جنوب و یکی از مهم‌ترین طرح‌های ترانزیتی و تحول‌زا در توسعه راه‌آهن، این پروژه در اولویت‌های اجرایی وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.
  • ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
  • پایان فصل صید در گیلان/ سپید رود؛ تحت کنترل و نظارت شدید قرار گرفت

    پایان فصل صید در گیلان/ سپید رود؛ تحت کنترل و نظارت شدید قرار گرفت

    باتوجه به شروع فصل تخم ریزی و مهاجرت ماهیان‌ غضروفی و استخوانی در استان و ممنوعیت صید، رودخانه سپید رود از ابتدای اسفندماه سال گذشته تاکنون مورد پایش و نظارت قرار گرفت که تا کنون بیش از ۲۳۰ تور زیر آبی، ۲۰ دستگاه پره صیادی (لاکش)، هشت حلقه تیوپ صیادی، ۲ فروند قایق موتوری از صیادان غیر مجاز کشف و ضبط شد و در این راستا برای متخلفان پرونده قضایی تشکیل شده است.
  • ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
  • نرخ جدید خرید تضمینی برگ سبز چای اعلام شد

    نرخ جدید خرید تضمینی برگ سبز چای اعلام شد

    شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی نرخ جدید خرید هر کیلو برگ سبز چای درجه یک را ۱۸۰ هزار ریال و برگ سبز درجه ۲ را ۱۵۰ هزار ریال اعلام کرد که به طور میانگین نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد رشد دارد.
  • ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
  • بزرگ‌ترین مجتمع تجاری، توریستی، تفریحی و گردشگری شرق گیلان در آستانه‌اشرفیه ساخته می شود
    با حمایت اعضای شورای اسلامی شهرآستانه اشرفیه؛

    بزرگ‌ترین مجتمع تجاری، توریستی، تفریحی و گردشگری شرق گیلان در آستانه‌اشرفیه ساخته می شود

    عملیات احداث این مجموعه با ۲۶ هزار مترمربع بنا در زمینی به مساحت ۲۳ هزار مترمربع و باهزینه ای بالغ بر بیش از ۶ هزار میلیارد ریال، بزودی در ورودی شهر آستانه‌اشرفیه و در پر ترددترین محورهای مواصلاتی استان گیلان آغاز می گردد.
  • ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
  • علمی و آموزشی

    آرشیو
    ۱۳زبان و گویش ایرانی در معرض نابودی است!/ثبت ۱۴ شهر ایران در شبکه شهرهای خلاق
    دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور؛

    ۱۳زبان و گویش ایرانی در معرض نابودی است!/ثبت ۱۴ شهر ایران در شبکه شهرهای خلاق

    دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد درباره اقداماتی که در زمینه حفظ لهجه‌ها و گویش‌های محلی انجام شده است،‌ توضیح داد: لهجه جزو مسائل ملی و جهانی است. مسئله زبان‌های در حال زوال در جهان مطرح است و سازمان یونسکو اطلسی بر اساس خود اظهاری کشورها، از زبان‌ها و گویش‌های در حال زوال منتشر می‌کند. فکر می‌کنم حدود ۱۳ زبان و گویش ایرانی در معرض زوال هستند. در معرض زوال یعنی کسی دیگر به آنها گویش نمی‌کند و نابودی یک زبان و گویش؛ نابودی یک فرهنگ است
  • ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
  • سازمان سنجش عدالت آموزشی را در کشور محقق می‌کند
    وزیر علوم:

    سازمان سنجش عدالت آموزشی را در کشور محقق می‌کند

    آزمون سراسری در دو نوبت و در پنج گروه آزمایشی برگزار می‌شود که پنج دسته دفترچه سؤالات و پاسخنامه تهیه و چاپ می‌شود اما در آزمون‌های مقطع دکتری و کارشناسی ارشد به دلیل گستردگی رشته‌های امتحانی حدود ۴۰۰ دفترچه سؤالات و پاسخنامه تهیه و چاپ می‌شود و تعداد زیادی از کارکنان در قرنطینه آزمون‌های مختلف علمی، استخدامی و صلاحیت شغلی و به دور از خانواده در حال تلاش هستند.
  • ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
  • پیاده روی ساده و سبک بعد از هر وعده غذایی به این دلایل مهم توصیه می شود…

    پیاده روی ساده و سبک بعد از هر وعده غذایی به این دلایل مهم توصیه می شود…

    اگر دیابت دارید، بخش حیاتی مدیریت گلوکز خون آگاهی از سطح همیشگی آن است. به همین دلیل است که بررسی مکرر قند خون اهمیت بسیار بالایی دارد. شاید متعجب شوید اما تحقیقات نشان می‌ دهند که پیاده‌ روی بعد از غذا خوردن می‌ تواند این کار را برای شما انجام دهد!
  • ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
  • دما در دیگر سیاره‌های منظومه شمسی چگونه است؟

    دما در دیگر سیاره‌های منظومه شمسی چگونه است؟

    زمین را یک مکان آرام جلوه می‌دهد اما شاید این پرسش در ذهن بسیاری از افراد شکل گرفته باشد که وضعیت دما در بقیه منظومه شمسی دقیقا چگونه است. برای تخمین زدن دما باید عوامل زیادی را در نظر بگیریم که از جمله آنها فاصله از خورشید و وجود داشتن جو در سیاره مورد نظر است. فضاپیماهایی برای انجام دادن برخی از اندازه‌گیری‌ها به بیشتر سیاره‌ها فرستاده‌ شده‌اند اما دقیقا مشخص نیست که دما در کل سیاره‌های منظومه شمسی چگونه تغییر می‌کند.
  • ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
  • ورزشی

    آرشیو
    هت‌تریک تانک بختیاری در کشتی فرنگی قهرمانی آسیا

    هت‌تریک تانک بختیاری در کشتی فرنگی قهرمانی آسیا

    ناصر علیزاده در وزن ۸۷ کیلوگرم صاحب مدال طلای آسیا شد، پویا دادمرز نماینده وزن ۵۵ کیلوگرم ایران به مدال نقره رسید و ایمان محمدی در وزن ۶۳ کیلوگرم نیز صاحب مدال برنز شد. امیر عبدی در وزن ۷۷ کیلوگرم نیز از رسیدن به مدال بازماند.
  • ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
  • شرایط مالکیتی استقلال و پرسپولیس مشخص شد
    رئیس فدراسیون فوتبال خبرداد:

    شرایط مالکیتی استقلال و پرسپولیس مشخص شد

    تاج به وضعت فوتبال گیلان اشاره و اظهار کرد: خوشبختانه گیلان نقش زیادی در تیم‌های ملی فوتبال دارد و بازیکنان زیادی از این استان در تیم‌های ملی مختلف فوتبال، فوتبال ساحلی و فوتسال در هر ۲ بخش بانوان و آقایان حضور دارند.
  • ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
  • پرسپولیس به یک قدمی استقلال رسید/ پرسپولیس ۱- گل‌گهر ۰

    پرسپولیس به یک قدمی استقلال رسید/ پرسپولیس ۱- گل‌گهر ۰

    مهدی ترابی حرکتی را در سمت چپ انجام داد و یک پاس کوتاه به ارونوف داد و ستاره ازبک پرسپولیس با شوتی فوق العاده دروازه گل‌گهر را باز کرد و اخباری فقط این شوت را تماشا کرد و توپ پس از برخورد به تیرک به تور چسبید.
  • ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
  • سکوهای سرخابی بسته شد/ استقلال و پرسپولیس جریمه شدند

    سکوهای سرخابی بسته شد/ استقلال و پرسپولیس جریمه شدند

    باشگاه استقلال تهران به دلیل پرتاب اشیا به داخل زمین مسابقه و استفاده از الفاظ توهین‌آمیز توسط تماشاگران منتسب، وفق و مستند ماده ۸۶، به پرداخت مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان جریمه نقدی و محرومیت تماشاگران از حضور در جایگاه‌های شماره ۱۵ و ۱۶ استادیوم آزادی و باشگاه پرسپولیس پرسپولیس در جایگاه‌های شماره ۲۲ و ۲۳ استادیوم آزادی در بازی رفت و برگشت فصل آینده لیگ برتر مقابل پرسپولیس محکوم می‌شود
  • ۱۴۰۲/۱۲/۲۸