×

آخرین خبر

استارت ایران در بانکوک برای انتقام از سامورایی‌ها؛ شاگردان شمسایی و سه هدف بزرگ

استارت ایران در بانکوک برای انتقام از سامورایی‌ها؛ شاگردان شمسایی و سه هدف بزرگ

ایران در اولین گام باید از گروهی عبور کند که در آن کویت، افغانستان و بحرین حضور دارند. این سه تیم در نگاه اول شاید حرفی برای گفتن نداشته باشند اما پیشرفت سریع تیم‌های آسیایی در فوتسال باعث شده تا دیگر تیمی، دست و پا بسته به نظر نیاید. شاگردان وحید شمسایی در نخستین دیدار خود به مصاف افغانستانی می‌رود که هفت بازیکن آن شاغل در لیگ برتر فوتسال کشورمان هستند و یک مربی ایرانی نیز هدایت آن‌ها را بر عهده دارد.
  • ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
  • صهیونیست‌ها دریافته‌اند که در مقابل هر نوع رفتاری دربرابرملت ایران باید پیامدهای سنگین دیگری را متحمل شوند+ عکس
    رئیس سازمان بسیج مستضعفین:

    صهیونیست‌ها دریافته‌اند که در مقابل هر نوع رفتاری دربرابرملت ایران باید پیامدهای سنگین دیگری را متحمل شوند+ عکس

    داستان غم‌انگیز کشتارها و اشغالگری‌ها در سرزمین فلسطین به سال ۱۹۱۷ و زمان تجزیه امپراطوری عثمانی برمی‌گردد، گفت: صهیونیست‌ها در طول بیش از یکصد سال گذشته، بیش از ۶۵ قتل عام انجام داده‌اند و طوفان‌الاقصی پاسخی به این حجم عظیم از جنایت‌ها بود؛ امروز در سرتاسر جهان، به این رژیم وحشی، به چشم منفورترین تشکیلات نگریسته می‌شود.
  • ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
  • اجرای نهضت آسفالت در هفته آینده/ تشکیل دبیرخانه برای برنامه های فرهنگی/ اجرای طرح ساماندهی حرم سلطان سیدجلال الدین اشرف در آینده نزدیک
    در اولین جلسه شورای اسلامی شهر آستانه اشرفیه در سال ۱۴۰۳ مطرح شد :

    اجرای نهضت آسفالت در هفته آینده/ تشکیل دبیرخانه برای برنامه های فرهنگی/ اجرای طرح ساماندهی حرم سلطان سیدجلال الدین اشرف در آینده نزدیک

    رییس شورای اسلامی شهر آستانه اشرفیه با اشاره به نقاط مثبت و ارزنده اجرای پروژه تفریحی در این شهر بیان کرد: استقلال اقتصادی، درآمد پایدار و جذب گردشگر از دستاوردهای مهم این پروژه است
  • ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
  • بانک‌شهر پرسپولیس، پتروشیمی استقلال!
    مالکین آینده سرخابی از روز دوشنبه:

    بانک‌شهر پرسپولیس، پتروشیمی استقلال!

    سه شنبه شب بود که خبر واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس منتشر و اعلام گردید که قرار است سرخ‌ها به کنسرسیومی از چهار بانک و آبی‌ها نیز به پتروشیمی خلیج فارس واگذار شوند تا بالاخره تابوی مالکیت مشترک شکسته شده و دو تیم بزرگ پایتخت برای دریافت مجوز حرفه ای، مشکلی نداشته باشند.
  • ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
  • کشتی به دنبال تکمیل سهمیه المپیکی؛ کار در بیشکک یکسره می‌شود؟

    کشتی به دنبال تکمیل سهمیه المپیکی؛ کار در بیشکک یکسره می‌شود؟

    رقابت‌های کشتی گزینشی المپیک در قاره آسیا از ۳۱ فروردین تا دوم اردیبهشت ماه در بیشکک قزاقستان پیگیری خواهد شد. برگزاری این رقابت‌ها در حالی است که آزادکاران ایران برای رسیدن به ۶ سهمیه کامل المپیک باید در سه وزن ۵۷، ۷۴و ۹۷ کیلوگرم در این پیکارها حضور یابند و ناکامی احتمالی نمایندگان ایران در بیشکک، کار آنان را سخت و آزادکاران باید در استانبول به دنبال گرفتن سهمیه باشند.
  • ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
  • به ۵ دلیل تل‌آویو و متحدانش نتوانستند پهپادها و موشک‌های ایرانی را ساقط کنند
    تحلیلگر جهان عرب:

    به ۵ دلیل تل‌آویو و متحدانش نتوانستند پهپادها و موشک‌های ایرانی را ساقط کنند

    سه قدرت بزرگ غربی یعنی آمریکا، انگلیس و فرانسه در کنار اسرائیل و اردن، به مقابله با ۳۶۰ موشک بالستیک و پهپاد انتحاری ایران پرداختند که به عمق اراضی اشغالی شلیک شد و نتایج برای آنها ناامیدکننده بود، زیرا حداقل نیمی از موشک‌ها و پهپادها به اهداف مورد نظر اصابت کرد و سامانه گنبد آهنین و موشکهای پاتریوت و سامانه های دفاع هوایی در ساقط کردن آنها ناکام ماندند و این شکستی بزرگ برای تسلیحات آمریکایی و اروپایی است.
  • ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
  • قارچ چاگا ؛ برای افرادی که به سیستم ایمنی خود اهمیت می دهند(+عکس)

    قارچ چاگا ؛ برای افرادی که به سیستم ایمنی خود اهمیت می دهند(+عکس)

    از تقویت سیستم ایمنی بدن تا کاهش التهاب، این قارچ غیرروانگردان دارای خواص ضد ویروسی، آنتی اکسیدانی، ضد سرطانی، کاهش قند خون، و برخی ویژگی های مفید دیگر است که از سلامت انسان پشتیبانی می کنند. قارچ چاگا را می توان به پودر تبدیل کرد و برای بهره مندی از فواید سلامت بالقوه آن به صورت چای یا تنتور استفاده کرد.
  • ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
  • شاملو می‌گفت شعر را ول کن
    سیروس شمیسا:

    شاملو می‌گفت شعر را ول کن

    او در سال ۱۳۵۷ از رساله خود به راهنمایی خانلری دفاع کرد؛ شمیسا در بی‌حوصلگی خود را مانند استادش می‌داند و می‌گوید: «دکتر خانلری استاد من بود اما مثل خودم خیلی حوصله نداشت؛ این سال‌ها روحیاتش را بهتر درک می‌کنم. رسالۀ دکتری را با او گذراندم. در شیراز با مسعود فرزاد محشور بودم. بیش‌تر بحث‌های ما «عروضی» بود. در تهران از ابوالحسن نجفی تأثیر زیادی گرفتم. نزد دکتر تفضلی، قریب و بهار زبان‌های باستانی آموختم. بزرگ‌ترین استادی که زبان‌های آرامی و بابلی را می‌داند، عبدالمجید ارفعی بود که استوانۀ کوروش را از بابلی ترجمه کرد.
  • ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
  • پیاده‌روی و کوهنوردی آسان با پیرا اسکلت تفریحی
    رونمایی از جدیدترین اسکلت کمکی همه کاره

    پیاده‌روی و کوهنوردی آسان با پیرا اسکلت تفریحی

    به نظر می‌رسد پیرا اسکلت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی بیشتری در راه هستند که برای کمک به ماجراجویان آماتور با تلاش کمتر به منظور حرکت سریع‌تر می‌آیند. پیرا اسکلت برقی که با نام‌های زره برقی، لباس برقی و پیرا لباس نیز شناخته می‌شود، یک ماشین پوشیدنی همراه است که با سیستمی از موتورهای الکتریکی، پنوماتیک، اهرم‌ها، سامانه‌های هیدرولیک و ترکیبی از فناوری‌های مختلف امکان حرکت اندام را همراه با افزایش قدرت و استقامت آنها فراهم می‌کند.
  • ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
  • زمان و شرط اجرای «همسان‌سازی حقوق بازنشستگان»

    زمان و شرط اجرای «همسان‌سازی حقوق بازنشستگان»

    با این حساب به ازای هر سال سنوات اشتغال بیمه‌شدگان، چندین ماه به سال‌های اشتغال آنها اضافه خواهد شد. البته اجرای تمام یا بخشی از احکام فوق الذکر مشروط بر آن است که سن بیمه شده در زمان بازنشستگی برای مردان از ۶۲ سال و برای زنان از ۵۵ سال بیشتر نباشد؛ به عبارت دیگر بر اساس این مصوبه، سنوات خدمت لازم برای بازنشستگی زنان و مردان، به‌ترتیب ۳۰ و ۳۵ سال تعیین شده است.
  • ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
  • اقدام استراتژیک ، دستاورد استراتژیک

    اقدام استراتژیک ، دستاورد استراتژیک

    سرویس یادداشت جلال شرق، چند نکته پیرامون اقدام تنبیهی ایران علیه اسرائیل را همراه با شرح مختصر مساله تقدیم میکنم ، امیدوارم قابل استفاده باشد. الف- کلیات؛ ۱- اقدام استراتژیک را فقط استراتژیست ها میتوانند تحلیل کنند. ۲- اقدام استراتژیک یک اقدام چند بعدی است . ۳- نتایج حاصله از اقدام استراتژیک در دراز مدت […]

  • ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
  • پوتین:در تنبیه متجاوز با درایت عمل کردید/ رئیسی: ماجراجویی کنند سهمگین‌تر می‌خورند

    پوتین:در تنبیه متجاوز با درایت عمل کردید/ رئیسی: ماجراجویی کنند سهمگین‌تر می‌خورند

    رئیس جمهور تصریح کرد: نقش مخرب آمریکا و برخی کشورهای غربی و بی‌عملی و ناکارآمدی نهادهای بین‌المللی از جمله سازمان ملل و شورای امنیت در برخورد با اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران در سوریه موجب شد، جمهوری اسلامی ایران در راستای اعمال حق دفاع مشروع خود بر اساس ماده ۵۱ منشور ملل متحد، عملیاتی را علیه همان مراکزی که علیه ما شرارت کرده بودند، طراحی و اجرا کند.
  • ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
  • فرهنگی وهنری

    آرشیو

    اقتصادی

    آرشیو
    راه‌آهن رشت – آستارا در یک قدمی اجرا

    راه‌آهن رشت – آستارا در یک قدمی اجرا

     توسعه کریدورهای ترانزیتی برای رسیدن به جایگاه مناسب کشور در حمل‌ونقل بین‌المللی از موضوعات مهم در سیاست‌های کلی حمل‌ونقل و قانون برنامه هفتم توسعه است و با توجه به اهمیت راه‌آهن رشت- آستارا به‌عنوان بخشی از کریدور ریلی شمال-جنوب و یکی از مهم‌ترین طرح‌های ترانزیتی و تحول‌زا در توسعه راه‌آهن، این پروژه در اولویت‌های اجرایی وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.
  • ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
  • پایان فصل صید در گیلان/ سپید رود؛ تحت کنترل و نظارت شدید قرار گرفت

    پایان فصل صید در گیلان/ سپید رود؛ تحت کنترل و نظارت شدید قرار گرفت

    باتوجه به شروع فصل تخم ریزی و مهاجرت ماهیان‌ غضروفی و استخوانی در استان و ممنوعیت صید، رودخانه سپید رود از ابتدای اسفندماه سال گذشته تاکنون مورد پایش و نظارت قرار گرفت که تا کنون بیش از ۲۳۰ تور زیر آبی، ۲۰ دستگاه پره صیادی (لاکش)، هشت حلقه تیوپ صیادی، ۲ فروند قایق موتوری از صیادان غیر مجاز کشف و ضبط شد و در این راستا برای متخلفان پرونده قضایی تشکیل شده است.
  • ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
  • نرخ جدید خرید تضمینی برگ سبز چای اعلام شد

    نرخ جدید خرید تضمینی برگ سبز چای اعلام شد

    شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی نرخ جدید خرید هر کیلو برگ سبز چای درجه یک را ۱۸۰ هزار ریال و برگ سبز درجه ۲ را ۱۵۰ هزار ریال اعلام کرد که به طور میانگین نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد رشد دارد.
  • ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
  • بزرگ‌ترین مجتمع تجاری، توریستی، تفریحی و گردشگری شرق گیلان در آستانه‌اشرفیه ساخته می شود
    با حمایت اعضای شورای اسلامی شهرآستانه اشرفیه؛

    بزرگ‌ترین مجتمع تجاری، توریستی، تفریحی و گردشگری شرق گیلان در آستانه‌اشرفیه ساخته می شود

    عملیات احداث این مجموعه با ۲۶ هزار مترمربع بنا در زمینی به مساحت ۲۳ هزار مترمربع و باهزینه ای بالغ بر بیش از ۶ هزار میلیارد ریال، بزودی در ورودی شهر آستانه‌اشرفیه و در پر ترددترین محورهای مواصلاتی استان گیلان آغاز می گردد.
  • ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
  • علمی و آموزشی

    آرشیو
    ۱۳زبان و گویش ایرانی در معرض نابودی است!/ثبت ۱۴ شهر ایران در شبکه شهرهای خلاق
    دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور؛

    ۱۳زبان و گویش ایرانی در معرض نابودی است!/ثبت ۱۴ شهر ایران در شبکه شهرهای خلاق

    دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد درباره اقداماتی که در زمینه حفظ لهجه‌ها و گویش‌های محلی انجام شده است،‌ توضیح داد: لهجه جزو مسائل ملی و جهانی است. مسئله زبان‌های در حال زوال در جهان مطرح است و سازمان یونسکو اطلسی بر اساس خود اظهاری کشورها، از زبان‌ها و گویش‌های در حال زوال منتشر می‌کند. فکر می‌کنم حدود ۱۳ زبان و گویش ایرانی در معرض زوال هستند. در معرض زوال یعنی کسی دیگر به آنها گویش نمی‌کند و نابودی یک زبان و گویش؛ نابودی یک فرهنگ است
  • ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
  • سازمان سنجش عدالت آموزشی را در کشور محقق می‌کند
    وزیر علوم:

    سازمان سنجش عدالت آموزشی را در کشور محقق می‌کند

    آزمون سراسری در دو نوبت و در پنج گروه آزمایشی برگزار می‌شود که پنج دسته دفترچه سؤالات و پاسخنامه تهیه و چاپ می‌شود اما در آزمون‌های مقطع دکتری و کارشناسی ارشد به دلیل گستردگی رشته‌های امتحانی حدود ۴۰۰ دفترچه سؤالات و پاسخنامه تهیه و چاپ می‌شود و تعداد زیادی از کارکنان در قرنطینه آزمون‌های مختلف علمی، استخدامی و صلاحیت شغلی و به دور از خانواده در حال تلاش هستند.
  • ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
  • پیاده روی ساده و سبک بعد از هر وعده غذایی به این دلایل مهم توصیه می شود…

    پیاده روی ساده و سبک بعد از هر وعده غذایی به این دلایل مهم توصیه می شود…

    اگر دیابت دارید، بخش حیاتی مدیریت گلوکز خون آگاهی از سطح همیشگی آن است. به همین دلیل است که بررسی مکرر قند خون اهمیت بسیار بالایی دارد. شاید متعجب شوید اما تحقیقات نشان می‌ دهند که پیاده‌ روی بعد از غذا خوردن می‌ تواند این کار را برای شما انجام دهد!
  • ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
  • دما در دیگر سیاره‌های منظومه شمسی چگونه است؟

    دما در دیگر سیاره‌های منظومه شمسی چگونه است؟

    زمین را یک مکان آرام جلوه می‌دهد اما شاید این پرسش در ذهن بسیاری از افراد شکل گرفته باشد که وضعیت دما در بقیه منظومه شمسی دقیقا چگونه است. برای تخمین زدن دما باید عوامل زیادی را در نظر بگیریم که از جمله آنها فاصله از خورشید و وجود داشتن جو در سیاره مورد نظر است. فضاپیماهایی برای انجام دادن برخی از اندازه‌گیری‌ها به بیشتر سیاره‌ها فرستاده‌ شده‌اند اما دقیقا مشخص نیست که دما در کل سیاره‌های منظومه شمسی چگونه تغییر می‌کند.
  • ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
  • ورزشی

    آرشیو
    بانک‌شهر پرسپولیس، پتروشیمی استقلال!
    مالکین آینده سرخابی از روز دوشنبه:

    بانک‌شهر پرسپولیس، پتروشیمی استقلال!

    سه شنبه شب بود که خبر واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس منتشر و اعلام گردید که قرار است سرخ‌ها به کنسرسیومی از چهار بانک و آبی‌ها نیز به پتروشیمی خلیج فارس واگذار شوند تا بالاخره تابوی مالکیت مشترک شکسته شده و دو تیم بزرگ پایتخت برای دریافت مجوز حرفه ای، مشکلی نداشته باشند.
  • ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
  • کشتی به دنبال تکمیل سهمیه المپیکی؛ کار در بیشکک یکسره می‌شود؟

    کشتی به دنبال تکمیل سهمیه المپیکی؛ کار در بیشکک یکسره می‌شود؟

    رقابت‌های کشتی گزینشی المپیک در قاره آسیا از ۳۱ فروردین تا دوم اردیبهشت ماه در بیشکک قزاقستان پیگیری خواهد شد. برگزاری این رقابت‌ها در حالی است که آزادکاران ایران برای رسیدن به ۶ سهمیه کامل المپیک باید در سه وزن ۵۷، ۷۴و ۹۷ کیلوگرم در این پیکارها حضور یابند و ناکامی احتمالی نمایندگان ایران در بیشکک، کار آنان را سخت و آزادکاران باید در استانبول به دنبال گرفتن سهمیه باشند.
  • ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
  • پیاده‌روی و کوهنوردی آسان با پیرا اسکلت تفریحی
    رونمایی از جدیدترین اسکلت کمکی همه کاره

    پیاده‌روی و کوهنوردی آسان با پیرا اسکلت تفریحی

    به نظر می‌رسد پیرا اسکلت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی بیشتری در راه هستند که برای کمک به ماجراجویان آماتور با تلاش کمتر به منظور حرکت سریع‌تر می‌آیند. پیرا اسکلت برقی که با نام‌های زره برقی، لباس برقی و پیرا لباس نیز شناخته می‌شود، یک ماشین پوشیدنی همراه است که با سیستمی از موتورهای الکتریکی، پنوماتیک، اهرم‌ها، سامانه‌های هیدرولیک و ترکیبی از فناوری‌های مختلف امکان حرکت اندام را همراه با افزایش قدرت و استقامت آنها فراهم می‌کند.
  • ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
  • هت‌تریک تانک بختیاری در کشتی فرنگی قهرمانی آسیا

    هت‌تریک تانک بختیاری در کشتی فرنگی قهرمانی آسیا

    ناصر علیزاده در وزن ۸۷ کیلوگرم صاحب مدال طلای آسیا شد، پویا دادمرز نماینده وزن ۵۵ کیلوگرم ایران به مدال نقره رسید و ایمان محمدی در وزن ۶۳ کیلوگرم نیز صاحب مدال برنز شد. امیر عبدی در وزن ۷۷ کیلوگرم نیز از رسیدن به مدال بازماند.
  • ۱۴۰۳/۰۱/۲۷