رقابت دانشگاه ها درجذب دانشجو ، باعث مدرک گرایی در جامعه شده است | جلال شرق
×

رقابت دانشگاه ها درجذب دانشجو ، باعث مدرک گرایی در جامعه شده است

  • کد نوشته: 46299
  • ۲۶ آذر ۱۳۹۷
  • ۰
  • فرمانده سپاه پاسداران ناحیه آستانه اشرفیه گفت: دانشگاه ها در رقابت با همدیگر و جذب بیش از حد دانشجو باعث رشد و رواج مدرک گرایی در کشور شدند. به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی جلال شرق ، دکتر حسن حبیبی به مناسبت هفته پژوهش در گفتگوی ویژه با جلال شرق باتبریک وگرامی داشت هفته پژوهش اظهارکرد: […]

    رقابت  دانشگاه ها درجذب دانشجو ، باعث مدرک گرایی در جامعه شده است
  • فرمانده سپاه پاسداران ناحیه آستانه اشرفیه گفت: دانشگاه ها در رقابت با همدیگر و جذب بیش از حد دانشجو باعث رشد و رواج مدرک گرایی در کشور شدند.

    به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی جلال شرق ، دکتر حسن حبیبی به مناسبت هفته پژوهش در گفتگوی ویژه با جلال شرق باتبریک وگرامی داشت هفته پژوهش اظهارکرد: آماج بسیار از توطئه علیه جمهوری اسلامی امروز علم، اهل علم، محیط های علمی وپژوهشی و دانشجویی است.

    وی به تلاش برای ایجاد ناامنی و ناممکن کردن درس، کلاس، آزمایشگاه و کار علمی ،پژوهشی در دانشگاه ها از سوی دشمنان انقلاب اشاره کرد و  تصریح کرد: اساتید ونخبگان جامعه  دانشگاهی باید خود را در این راه مسئول بدانند.

    این مدرس دانشگاه؛ با اذعان به  بروز پدیده “خرید و فروش پایان نامه های دانشجویی ومقالات ”  آن را از آسیب جدی در عرصه علم و دانش دانست و گفت : بی انگیزگی اساتید و عدم نظارت هفتگی از وضعیت پایان نامه های دانشجویی از دلائل رواج این پدیده  در جامعه امروز دانشجویی است.

    وی با تاکید بر این نکته که دانشگاه ها باید حساسیت بیشتری در اجرای بخشنامه ها و نظارت از طریق کمیته تحصیلات تکمیلی و غیره دنبال کنند تصریح کرد :  به یقین اگر استادان پایان نامه های دانشجویی  بر منابع و موضوعات پایان نامه مسلط باشند، دانشجو نمی تواند طی دو هفته دو فصل ، پایان نامه را آماده کند.

    حبیبی ، اندیشیدن، پژوهش و نوآوری، اساسی ترین نیاز برای دست یابی به پیشرفت، توسعه، رفاه عمومی و استقلال واقعی برشمرد و بر پژوهش و تشویق پژوهش گران و دانشمندان به فعالیت های پژوهشی مورد نیاز کشور را یکی از مهم ترین راه های رسیدن به خودکفایی برشمرد.

    وی  اذعان کرد: هرجا با روحیه خودباوری واعتماد به نفس وارد شدیم وبه نخبگان جوان اعتماد کردیم دستاورد های بزرگی ازجمله درسلول های بنیادی؛ساخت وپرتاپ ماهواره؛تولید دارو های نادر ودانش بومی هسته ای ؛نانو وصنعت دفاعی کشورو … به دست آوردیم

    این عضو هیئت علمی دانشگاه خاطر نشان کرد : امروز بانگاه “علمی” خیلی از مشکلات کشور را می توان حل کردبنابراین همه دستگاههای اجرای  باید به مقوله پژوهش اهتمام لازم داشته باشند

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *