×

قصه ی ناتمام شهردار و شورای شهر آستانه‌اشرفیه

  • کد نوشته: 80550
  • ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
  • ۱ دیدگاه
  • سرویس یادداشت جلال شرق، شورای اسلامی شهر آستانه‌اشرفیه عصر روز گذشته تشکیل جلسه داد و ضمن پرداختن به موضوعات مختلف شهر تصمیم گرفت در جلسه‌آینده موضوع انتخاب شهردار را در دستور کار قرار دهد.  اینکه پس از انتشار هر مطلب انتقادی، فریاد بعضی از حواریون اعضای شورا به آسمان عرش می‌رسد که این حق قانونی […]

    قصه ی ناتمام شهردار و شورای شهر آستانه‌اشرفیه
  • سرویس یادداشت جلال شرق، شورای اسلامی شهر آستانه‌اشرفیه عصر روز گذشته تشکیل جلسه داد و ضمن پرداختن به موضوعات مختلف شهر تصمیم گرفت در جلسه‌آینده موضوع انتخاب شهردار را در دستور کار قرار دهد.

     اینکه پس از انتشار هر مطلب انتقادی، فریاد بعضی از حواریون اعضای شورا به آسمان عرش می‌رسد که این حق قانونی اعضای شوراست که در انتخاب شهردار یا عزل آن تصمیم بگیرند ما کاری به آن نداریم ولی به همین عزیزان شورای شهر آستانه‌اشرفیه باید عرض کرد که با چه انگیزه و کدام قانون، شهر را بدون شهردار بیش از نیمی از دوران عمر شورا رها کردید و دست به دست کردید و باز تکرار ندانم‌کاری و کم‌کاری خودتان را به اسلاف دوره‌های پیشین خود موکول می‌کنید؟

    در نشست دیروز شورای اسلامی شهر از بیانات جالب عزیزان این بود که گفته شد کم‌کاری شهرداران و شورای گذشته باعث بدهکاری بالا برای شهرداری شده و جبران بدهکاری مستلزم فروش ساختمان شهرداری است!

    اینکه چرا هرکسی می‌آید و عدم همراهی و تعامل و کم‌کاری خود را به دیگران واگذار می‌کند ظاهراً عزیزان بزرگوار شورای اسلامی شهر از مقامات عالی‌رتبه یاد گرفته‌اند ولی باید گفت: آنانی که در آبستراکسیون کردن جلسات به بهانه آنفلوانزای جلسه‌ای، شهر را نزدیک ۵ ماه به وضع فعلی گرفتار کرده‌اند چرا خودشان منتقد وضع موجود شهر هستند مگر نه اینکه همین براداران عزیز، دستمایه سناریویی را طراحی کردند که همه پروژه‌های عمده شهر که در حال برنامه‌ریزی و طراحی بود بار دیگر به کانال فراموشی سپرده شود؟

    اجرای طرح ناقص یک‌طرفه کردن خیابان اصلی و سردار جنگل با هزینه‌های مردم، عدم برخورد جدی با سد معبر حتی در مرکز شهر و میدان اصلی، اشغال تمام پیاده‌روها از سوی بخشی از مغازه‌داران به ویژه ذر پیاده‌رو اطراف حرم، وجود سگ‌های ولگرد در شهر، معابر و کوچه‌ها و… موارد بسیار دیگر را چه کسی باید پیگیری کند و جوابگو باشد؟

    آقایان شورا! طی نشست‌های چند ماه گذشته به جز بررسی چند نامه و معطل شدن برای تأییدیه یک عضو شورا برای شهردارشدن ، کار بایسته‌ای که از پیش برده‌اید کدام است؟ مصداق قانون گذارانی نباشید که خودشان از قانون فرار می کنند!

    از سوی دیگر وضعیت شهر و عدم اختیارات قانونی سرپرست شهرداری باعث شده است که بعضی از اعضای شورا اقدام کردن در بخش پسماند و تأمین کمبود نیروی خدماتی را شبیه به یک معجزه توصیف کنند.

    حتماً مصداق این ضرب‌المثل نباشید که «هرچه بگندد نمکش می‌زنند / وای از آن روز که بگندد نمک» جا دارد به جای پرداختن به حاشیه‌های یک انتخاب و انتقاد از وضع موجود، درصدد رفع معضلات و چالش‌های شهر باشید و اتفاقاتی که در مرکز شهر و ساخت‌وسازهایی که در معابر انجام می‌گیرد برای تنویر افکار عمومی حداقل اقدام و پاسخگو باشید و هرچه زودتر کار را به یک کاردان بسپارید و در چارچوب قانون بر اساس ضوابط نه روابط، از وی حمایت کنید که فردا خیلی دیر است.

    انتهای پیام

     

     

    مطالب مرتبط

    یک پاسخ به “قصه ی ناتمام شهردار و شورای شهر آستانه‌اشرفیه”

    1. مرتضی رحیمی نژاد گفت:

      👏👏

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *