×

مربی تیم والیبال بانوان سایپا:
تقوی آشنایی کامل با والیبال دارد/ باید روی رده‌های پایه بیشتر کار کنیم

  • کد نوشته: 88113
  • ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
  • ۰
  • فریبا محمدیان به عنوان نائب رئیس بانوان فدراسیون در این چند سال برای والیبال زحمت کشید. باید روی بازیکنان رده پایه کار کنیم تا تیم‌های بهتری در این رده‌ها داشته باشیم. اگر همه چیز شخصی‌سازی شود و مدت زمانی که والیبالیست‌ها در اردو هستند، تغذیه، تمرین و خواب خوبی داشتند، می‌توانند خیلی بهتر رشد کنند. استعدادها و مربیان خوبی در والیبال داریم و اگر همه این موارد رعایت شود، والیبال بانوان در آسیا حرف برای گفتن خواهد داشت.
    تقوی آشنایی کامل با والیبال دارد/ باید روی رده‌های پایه بیشتر کار کنیم
  • مربی تیم والیبال بانوان سایپا گفت: میلاد تقوی چندین سال در کنار محمدرضا داورزنی به عنوان دبیر حضور داشت و از بیرون نیامده تا همه چیز را از صفر شروع کند. امتیاز مثبت او، کاربلند بودن و آشنایی کامل با این رشته است.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جلال شرق به نقل از ایرنا، مرضیه کریمی درباره انتخاب رئیس جدید فدراسیون والیبال، اظهار کرد: میلاد تقوی چندین سال در کنار محمدرضا داورزنی به عنوان دبیر حضور داشت و از بیرون نیامده تا همه چیز را از صفر شروع کند. امتیاز مثبت او، کاربلند بودن و آشنایی کامل با والیبال و رئیس هیات والیبال مازندران بود. او چند هفته بعد از برگزاری مجمع انتخاباتی، مراسم اختتامیه لیگ برتر والیبال بانوان را مانند مردان برگزار کرد. باتوجه به شناختی که از او داریم، از نظر اخلاقی بسیار موجه و از نظر کاری هم در سیستم والیبال بود و امیدوارم این رشته را به اوج برساند.

    وی اظهار داشت: فریبا محمدیان به عنوان نائب رئیس بانوان فدراسیون در این چند سال برای والیبال زحمت کشید. باید روی بازیکنان رده پایه کار کنیم تا تیم‌های بهتری در این رده‌ها داشته باشیم. اگر همه چیز شخصی‌سازی شود و مدت زمانی که والیبالیست‌ها در اردو هستند، تغذیه، تمرین و خواب خوبی داشتند، می‌توانند خیلی بهتر رشد کنند. استعدادها و مربیان خوبی در والیبال داریم و اگر همه این موارد رعایت شود، والیبال بانوان در آسیا حرف برای گفتن خواهد داشت.

    کریمی با انتقاد از وضعیت بودجه والیبال بانوان، گفت: وقتی بودجه رشته‌های دیگر را با والیبال بانوان مقایسه می‌کنیم، می‌توانیم با قرارداد یک بازیکن فوتبال یک تیم والیبال ببندیم. در لیگ برتر والیبال مردان ۱۴ تیم اما در بانوان هفت تیم داریم؛ امیدوارم همان باشگاه‌ها در بخش بانوان هم تیم‌داری کنند. بازیکنان خیلی خوبی در لیگ یک داریم که در لیگ برتر به دلیل محدودیت تیم‌ها نمی‌توانند بازی کنند. اگر باشگاه‌های بزرگ در والیبال بانوان سرمایه‌گذاری کنند، استعدادهای بیشتری دیده می‌شوند.

    وی در بخش دیگری با ایراد گرفتن از تغذیه والیبالیست‌ها، خاطرنشان کرد: ملی‌پوشان رشته‌های توپی وقتی به منزل می‌روند، تغذیه مناسبی ندارند. ایراد خیلی بزرگ دیگر این است که ورزشکاران ما هنوز مکمل‌های ورزشی را مصرف نمی‌کنند.

    مربی سایپا عنوان کرد: شدت تمرین والیبالیست‌ها بالاست و خیلی وقت‌ها پروتئین‌های لازم را مصرف نمی‌کنند. در اینجا مکمل‌ها می‌توانند نقش تکمیل‌کننده داشته باشد و به عملکرد آنها کمک کند. مشکل ما الان اصل نبودن مکمل‌ها در ایران است و موضوع بعدی ساعت خواب و بیداری بازیکنان است. هنوز حرفه‌ای نشدیم و شاید والیبالیست‌ها روزی ۳ ساعت زیر نظر مربی تمرین کنند اما زمان‌های خواب و بیداری آنها مناسب نیست، این موضوع سبب می‌شود تا آسیب‌ها بیشتر شود. درصد بالایی از آسیب‌ها از نبود ریکاوری است. اگر بازیکنان یاد بگیرند که به موقع بخوابند و بیدار شود و تغذیه مناسب داشته باشند این آسیب دیدگی به حداقل می‌رسد. بدن آماده فشار را بیشتر تحمل می‌کند.

    بیست‌وسومین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر زنان ایران که از پنجم آبان سال ۱۴۰۲ با حضور هفت تیم مهرسان، هوران یزد، پیکان تهران، فولاد مبارکه سپاهان، ذوب‌آهن اصفهان، مس رفسنجان و سایپا تهران آغاز شده بود، هشتم اسفند سال گذشته با قهرمانی تیم سایپا به پایان ‌رسید.

    منبع: ایرنا

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *