×

گزارش جلال شرق از مراسم عزاداری ۲۸ صفر و توزیع بیش از ۳۰هزار پرس غذای نذری در آستانه اشرفیه

  • کد نوشته: 81862
  • ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
  • ۰
  • مراسم عزاداری سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام از آغازین صبح امروز با حضور دستجات عزداری  و در زیر ریزش باران الهی در این شهرستان برگزارشد. به گزارش جلال شرق، هیئت های  عزاداری سینه زنی  که از روستاهای اطراف  این شهرستان خود را به آستانه اشرفیه رسانده بودند همراه […]

    گزارش جلال شرق از مراسم عزاداری ۲۸ صفر و توزیع بیش از ۳۰هزار پرس غذای نذری  در آستانه اشرفیه
  • مراسم عزاداری سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام از آغازین صبح امروز با حضور دستجات عزداری  و در زیر ریزش باران الهی در این شهرستان برگزارشد.

    به گزارش جلال شرق، هیئت های  عزاداری سینه زنی  که از روستاهای اطراف  این شهرستان خود را به آستانه اشرفیه رسانده بودند همراه با دستجات زنجیر زنی و سینه زنی در حرم مطهر سلطان سید جلاالدین اشرف  و در کنار زائران و مجاوران این سید جلیل القدر به عزاداری پرداختند .

    هم چنین هیئت عزاداری ۲۸ صفر ناحیه مقاو.مت بسیج از کانون بسیج تا حرم مطهر شهدای شهرستان آستانه اشرفیه به سینه زنی پرداختند و در کنار گلزار شهدا  پس از شنیدن سخنان یکی از روحانیون منطقه و با نوای مداح اهل بیت به عزاداری و سینه زنی پرداختند.

    هم چنین پخت و توزیع غذای نذری دربین زائران عزادران در مراسم ۲۸ صفر آستانه اشرفیه در جاهای مختلف این شهرستان علاوه بر پخت و پز غذای نذری در منازل از سو ی هیئت ها و بازاریان  انجام شد.

    پخت ۸۰۰۰ پرس غذای نذری طبق سنت ۲۲ ساله در حرم مطهر شهدای آستانه اشرفیه به همت موکب صاحب الزمان (عج) و جمعی از خیرین این شهرستان به نیت ۸۰۰۰شهید استان گیلان ،
    و ۱۰۰۰۰پرس در بازار جلالیه به همت کسبه ،بیش از ۱۰۰۰۰ پرس آبگوشت  هیئت آل محمد با نذورات مردمی و خیرین شهرستان آستانه اشرفیه  طبخ و توزیع شد.

     

    ویدئو پخت و پز غذای نذری را در آپارات جلال شرق اینجا ببینید

    ویدئو عزاداری در ۲۸ ماه صفر را در آپارات جلال شرق اینجا ببینید

    خبرنگار : هما اکبری

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *