×

برگزاری ۴۰۰۰ برنامه در طول هفته دفاع مقدس استان گیلان با شعار؛« ما متحد هستیم»

  • کد نوشته: 82005
  • ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
  • ۰
  • نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع گرامیداشت هفته دفاع مقدس در مرکز فرهنگی و هنری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان بر گزار شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جلال شرق، حسن حبیبی؛ مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان در این نشست خبری با بیان […]

    برگزاری ۴۰۰۰ برنامه در طول هفته دفاع مقدس استان گیلان  با شعار؛« ما متحد هستیم»
  • نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع گرامیداشت هفته دفاع مقدس در مرکز فرهنگی و هنری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان بر گزار شد.

    به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جلال شرق، حسن حبیبی؛ مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان در این نشست خبری با بیان اینکه دوران دفاع مقدس زیبا ترین و جامع ترین جلوه های ایثار، شهادت و خودگذشتگی را به نمایش گذاشته است اظهار کرد:کشور ایران عزت ، اقتدار و تثبیت خودرا مرهون دفاع مقدس می داند.

    وی در راستای جهاد تبیین از الگوگیری مدیریتی از این دورن ارزشمند گفت و افزود:دوران دفاع مقدس با جامعیتی که دارد می تواند بعداز گذشت چند دهه خیلی از چالش های کشور را به حداقل برساند.

    مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان دستاورد مهم دفاع مقدس در حوزه هنری را بروز و ظهور گونه‌های فاخر از ادبیات، شعر، تئاتر، فیلم بیان کردو گفت :دفاع مقدس به هدف و هنر ایران ارتقا بخشید به حدی که از پربیننده و پرمخاطب‌ترین آثار هنری در سطح جامعه می‌باشد.

    حبیبی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران به عنوان الگوی همه ملت های مستضعف جهان ازدستاورد دفاع مقدس است تصریح کرد: محور مقاومت با بهره‌گیری از تجارب گران سنگ دفاع مقدس و مجاهدات فرماندهان و مدیران توانست با ۸۰۰۰ شهید والا مقام از یک استان شمالی و بیش از ۲۳ هزار رزمنده و آزاده و ایثارگر نقش آفرینی کند.

    وی از ضرورت وحدت و انسجام همچون دوران دفاع مقدس در تمام عرصه های گفت و ادامه داد: سبک زندگی مادران و همسران شهدا نوعی سبک زندگی ایرانی و اسلامی است که در برابر مشکلات ایستادگی کرده و امیداست در آستانه رویداد سیاسی آخر سال ؛انتخابات پیش رو وحدت و انسجام خودرا به نمایش بگذاریم .

    مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان با بهره گیری از همه ظرفیت‌های مستقل در استان در تدوین کتاب و ثبت رویدادهای مهم استان گفت : بیش از ۹۰۰۰ کتاب در حوزه دفاع مقدس منتشر شده که ۲۴۰ اثر آن مختص استان گیلان می باشد.

    وی با اشاره به همکاری نسل جوان و پیشکسوت از برگزاری کارگاه توانمندسازی تاریخ شفاهی داستان نویسی در راستای ترویج دفاع مقدس گفت.

    حبیبی همچنین از پیشرفت ۷۰ درصدی دانشنامه دفاع مقدس استان گیلان گفت و افزود: تدوین دانشنامه دفاع مقدس از سوی کشور اقدام ارزشمندی است که در استان گیلان نیز با براساس یافته های علمی در تلاش هست که این دانشنامه تبدیل به یک کتاب مرجع شود .

    مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه سه کارگروه شهدا و اشخاص، کارگروه فرهنگی _ اجتماعی و کارگروه جغرافیا و دفاع مقدس در تدوین دانشنامه دفاع مقدس نقش دارند اضافه کرد‌:فعالان و پژوهشگران حوزه دفاع مقدس دراین نشر در اولویت قرار خواهند گرفت .

    حبیبی از رونمایی جلد اول دانشنامه دفاع مقدس در استان گیلان خبر داد و گفت: کتاب پنج جلدی ۵۰۰ صفحه‌ای در دست اقدام است که رونمایی جلد اول آن با حضور جمعی از مردم، مسئولان و اصحاب رسانه در پژوهشکده گلان شناسی برگزار می‌شود.

    مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان با اشاره به وجود ۳۲۰ زن رزمنده دفاع مقدس و ۳ آزاده زن در گیلان گفت : برنامه های تجلیل در هفته دفاع مقدس با محوریت تجلیل از زنان رزمنده دفاع مقدس انجام می شود .

    وی با اشاره به برگزاری ۴۰۰۰ برنامه و فعالیت در حوزه دفاع مقدس با شعار« ما متحد هستیم» نشست سراسری با سخنرانی رهبر معظم انقلاب و استانی با حضور استاندار و نماینده ولی فقیه در گیلان ،برگزاری صبحگاه مشترک، رژه نیروهای مسلح ، گلباران مزار شهدا دیدار و تجلیل خانواده شهدا، ایثارگر،جانبار ، خبرنگاران فعال در حوزه دفاع مقدس، برگزاری برنامه های فرهنگی و ورزشی، رونمایی از ۲۰ عنوان کتاب در سطح استان، افتتاح ۲ یادمان شهدای گمنام در سطح استان در شهر تالش، تئاتر خیابانی، بیان خاطرات و دستاوردهای دفاع مقدس توسط فرماندهان در صلاتین نماز جمعه ۳۱ شهریور و ۶ مهر سراسر استان ، یادواره شهدا ، نشست خط مقدمی ها در سوم مهر از جمله برنامه های شاخص این هفته بیان کرد.

    حبیبی همچنین از جمع آوری یک میلیون سند دفاع مقدس اعم از وصیت نامه شهدا، نامه ها، دلنوشته ها گفت و اظهار کرد: از خانواده های شهدا و همه کسانی که دسترسی به این اسناد دارند تقاضا می شود با بارگذاری این اسناد در سامانه دفاع مقدس امکان دسترسی به این اسناد را برای همه فراهم آوردند.

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *