×

نوزدهمین جشنواره ملی اسب کاسپین در بندرانزلی برگزار شد

  • کد نوشته: 84386
  • ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
  • ۰
  • نوزدهمین جشنواره ملی اسب کاسپین با شرکت ۴۰ راس اسب این نژاد از استان‌های گیلان و مازندران در مرکز تکثیر و اصلاح نژاد اسب کاسپین تکتاز در بندر انزلی برگزار شد. به گزارش جلال شرق به نقل از ایرنا، معاون بهبود و تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با […]

    نوزدهمین جشنواره ملی اسب کاسپین در بندرانزلی برگزار شد
  • نوزدهمین جشنواره ملی اسب کاسپین با شرکت ۴۰ راس اسب این نژاد از استان‌های گیلان و مازندران در مرکز تکثیر و اصلاح نژاد اسب کاسپین تکتاز در بندر انزلی برگزار شد.

    به گزارش جلال شرق به نقل از ایرنا، معاون بهبود و تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا هدف از برگزاری این جشنواره را شناسایی، حفظ ذخایر ژنتیکی، توسعه پرورش و اصلاح نژاد اسب کاسپین اعلام کرد و افزود: اکثر اسب‌های شرکت کننده در این جشنواره از شهرستان‌های بندرانزلی، رضوانشهر و تالش هستند.

    محمد گلشنی اضافه کرد: در این جشنواره اسب‌ها در ۹ رده کره‌های زیر یک سال، یک تا ۲ سال، ۲ تا سه سال، مادیان‌ها و نریان‌های چهار تا ۶ سال، هفت تا ۱۰ سال و ۱۰ سال به بالا مورد ارزیابی داوران قرار گرفتند.

    وی اضافه کرد: جشنواره ملی اسب کاسپین به منظور شناسایی و حفظ نژاد این اسب هر ساله برگزار می‌شود و اصلی‌ترین مسئله آن شناسایی ذخایر ژنتیکی اسب کاسپین است .

    وی ادامه داد: این جشنواره با مشارکت ادارات کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، جهاد کشاورزی، مرکز تحقیقات آموزش کشاورزی استان گیلان، منطقه آزاد انزلی، انجمن صنفی کارفرمایی پرورش دهندگان نژاد به عنوان بخش خصوصی و اداره کل دامپزشکی استان گیلان برگزار شده است.

    رئیس اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی شهرستان بندر انزلی نیز اظهار کرد: اسب کاسپین در آثار ناملموس میراثی کشور ثبت شده است و جشنواره آن نیز به زودی به تقویم گردشگری کشور اضافه خواهد شد.

    اسماعیل ساحلی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در ماه‌های آینده تورهای گردشگری برای بازدید از خاستگاه پرورش اسب کاسپین انجام خواهد شد.

    “ اسب کاسپین؛ مهارت‌های سنتی پرورش و نگهداری ” به شماره ۲۸۷۸ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است .

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *