×

بالگرد حامل رئیس جمهور دچار سانحه «فرود سخت» شد+ اسامی همراهان

  • کد نوشته: 89076
  • ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
  • ۰
  • اخبار از بروز سانحه فرود سخت برای بالگرد حامل رئیس جمهور حکایت دارد. آیت‌الله رئیسی، حجت الاسلام آل هاشم امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، خلبان، کمک خلبان، کروچیف(دستیار خدمه پرواز، سر تیم حفاظت و یکی از محافظین و چند تن دیگر از همراهان از جمله سرنشینان این بالگرد بودند.
    بالگرد حامل رئیس جمهور دچار سانحه «فرود سخت» شد+ اسامی همراهان
  • خبرها از وقوع سانحه برای بالگرد حامل رئیس جمهور در “جنگل دیزمار” مرکزی بین روستای برازین و اردشیری استان آذربایجان شرقی حکایت دارد.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جلال شرق به نقل از ایرنا، برخی اخبار از بروز سانحه فرود سخت برای بالگرد حامل رئیس جمهور حکایت دارد. آیت‌الله رئیسی، حجت الاسلام آل هاشم امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، خلبان، کمک خلبان، کروچیف(دستیار خدمه پرواز، سر تیم حفاظت و یکی از محافظین و چند تن دیگر از همراهان از جمله سرنشینان این بالگرد بودند. 

    شرایط سخت آب و هوایی و مه سنگین تلاش گروه‌های امدادی را با سختی روبرو کرده است.

    طبق اطلاعاتی که خبرنگار ایرنا کسب کرده حدود یک ساعت بعد از زمان اعلام وقوع سانحه به امدادگران، تیم های امدادی به محل اعلام شده رسیدند و جست و جوها آغاز شده است.خلبان کمک خلبان سرتیم و یکی از محافظین

    ۱۶ تیم امدادی به منطقه اعزام شده اند اما به دلیل صعب العبور بودن منطقه و شرایط آب و هوایی نامناسب بویژه مه شدید، عملیات جست و جو و نجات زمانبر خواهد بود.

    به گزارش ایرنا؛ آیت‌الله رئیسی صبح امروز برای افتتاح سد مشترک قیزقلعه‌سی بر روی رودخانه مرزی ارس به استان آذربایجان شرقی سفر کرده است.

     

    تلاش گسترده نیروهای امدادی برای جستجوی بالگرد حامل رئیس جمهور

    به گزارش تسنیم،نیروهای امدادی هلال احمر و نیروهای کمکی نظامی و انتظامی از همان ابتدای گزارش سانحه برای بالگرد رئیس جمهور، عملیات گسترده ای برای یافتن این بالگرد آغاز کرده‌اند.

    افراد محلی میگویند که به دلیل فضای مه آلود منطقه، هنوز وضعیت بالگرد مشخص نیست.

    حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و آیت‌الله آل هاشم امام جمعه تبریز و نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و نیز در بالگرد حامل رئیس جمهور‌ حضور داشته‌اند.

    آقایان محرابیان و‌ بذرپاش، وزرای نیرو و راه که در بالگردهای دیگر حضور داشته اند، سالم به مقصد رسیده‌اند.

    به گزارش تسنیم، آیت‌الله رئیسی امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه در سفری یک‌روزه به استان آذربایجان شرقی رفته بود و به‌همراه الهام علی‌اف رئیس جمهور آذربایجان، سد قیرقلعه‌سی محصول مشترک ایران و جمهوری آذربایجان را افتتاح کردند.

    ساعت ۱۷

    وزیر کشور: گروه‌های امدادی به محل سانحه اعزام شدند

    احمد وحیدی وزیر کشور در گفت‌وگو با خبر صداوسیما، درباره سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی گفت: امروز افتتاح سد قیز قلعه‌سی را با حضور رئیس‌جمهور آذربایجان داشتیم و بعد از آن، رئیس‌جمهور با همراهان در مسیر برگشت با چند بالگرد بودند که یکی از بالگردها بر اثر بدی هوا و وضعیتی که در منطقه بوده، مجبور به فرود سخت می‌شود.

    وی افزود: گروه‌های امدادی به منطقه اعزام شدند ولی با توجه به مه‌آلود بودن و نامناسب بودن منطقه، ممکن است زمان ببرد تا به بالگرد برسند.

    وحیدی گفت: با همراهان رئیس‌جمهور ارتباط داشته‌ایم ولی چون منطقه پیچیده است، مقداری ارتباطات سخت است و منتظریم گروه‌های امدادی به منطقه حادثه و نشست بالگرد برسند و به ما اطلاعات بدهند.

    اخبار تکمیلی متعاقباً اعلام می‌شود…

     

    منبع: ایرنا

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *