×

نخستین دانشکده حفاظت از زیر ساخت پدافند غیر عامل کشور در گیلان راه‌اندازی می‌شود

  • کد نوشته: 89622
  • ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
  • ۰
  • احداث دانشکده پدافند غیرعامل را یک الزام ارزشمند در گیلان دانست و گفت: با تلاش‌های انجام شده و با توجه به مولفه‌های تهدید زیستی، پرتوی؛ سایبری و زیست‌محیطی در گیلان، احداث دانشکده پدافند غیرعامل در گیلان امری ستودنی است که در حال محقق شدن است.
    نخستین دانشکده حفاظت از زیر ساخت پدافند غیر عامل کشور در گیلان راه‌اندازی می‌شود
  • نماینده عالی دولت در گیلان از راه‌اندازی نخستین دانشکده حفاظت از زیر ساخت پدافند غیرعامل کشور در این استان خبر داد.
    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جلال شرق به نقل از استانداری گیلان،؛ اسدالله عباسی عصر امروز (سه‌شنبه) در دیدار معاون آموزش و پژوهش سازمان پدافند غیر عامل کشور با اشاره به اهمیت فعالیت‌های پدافندی در سطح استان و کشور اظهار کرد: آخرین اقدامات صورت گرفته در این زمینه باید به گونه‌ای باشد که این دانشکده در سه رشته زیستی، پرتوی و‌ سایبری به عنوان نخستین دانشکده پدافند غیر عامل کشور در گیلان به زودی راه‌اندازی شود.
    وی احداث دانشکده پدافند غیرعامل را یک الزام ارزشمند در گیلان دانست و گفت: با تلاش‌های انجام شده و با توجه به مولفه‌های تهدید زیستی، پرتوی؛ سایبری و زیست‌محیطی در گیلان، احداث دانشکده پدافند غیرعامل در گیلان امری ستودنی است که در حال محقق شدن است.
    استاندار گیلان با اشاره به رتبه بالای استان در حوزه فعالیت های پدافند غیرعامل در کشور افزود: گیلان در حوزه آموزش های پرتوی و سایبری دارای رتبه‌های بالای کشور است که باید این روند ادامه‌دار باشد.
    وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در گیلان به منظور مقابله با تهدیدات زیست محیطی در گیلان بیان کرد: پسماند و گیاه سنبل آبی از جمله معضلات در حوزه پدافند غیرعامل در گیلان بوده است که بعد از روی کار آمدن دولت سیزدهم، بیش از ۸۵ درصد از معضل پسماند سراوان ساماندهی شده و در بخش مقابله با گیاه سنبل آبی نیز کارها به خوبی پیش می‌رود.
    نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه تمامی مدیران باید در سه بخش تهدیدات زیستی، پرتوی و‌ سایبری به طور کامل آگاهی داشته باشند و به نیروهای خود آموزش دهند، افزود: تمامی کارکنان دولت باید ۱۲ ساعت آموزش تخصصی پدافند غیر عامل را بگذرانند و این اقدام در حال انجام است.

    *کشور در بهترین شرایط بازدارندگی است

    رضا کلهر معاون آموزش و پژوهش سازمان پدافند غیر عامل کشور نیز در این دیدار با بیان اینکه موضوع توجه به پدافند غیر عامل مورد تاکید مقام معظم رهبری است، اظهار کرد: دفاع باید در هر ۲ بخش عامل و غیر عامل تقویت شود و خوشبختانه در حوزه دفاع عامل کشور در بهترین شرایط بازدارندگی بوده و در دفاع غیرعامل نیز اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است.
    وی با اشاره به حملات متعدد در حوزه پدافند غیر عامل در کشور و هوشیاری اثربخش متخصصان داخلی گفت: بعد از دفاع مقدس، کشور در حوزه غیرعامل با تهدیدات متعددی مواجه شده است که نمونه بارز آن حملات متعدد سایبری بوده است که تمامی آنان با تلاش متخصصین حوزه پدافند غیرعامل خنثی شده است و دشمنان همانند همیشه ناکام ماندند.
    معاون آموزش و پژوهش سازمان پدافند غیر عامل کشور با قدردانی از اقدامات استاندار گیلان و مدیران استانی در راستای توسعه زیرساخت‌های علمی و آموزشی پدافند غیر عامل بیان کرد: از استاندار گیلان بابت حمایت‌شان در راستای احداث نخستین دانشکده پدافند غیرعامل کشور در این استان نهایت تشکر را دارم.
    کلهر نقش آموزش در توسعه پدافند غیر عامل را بسیار مهم برشمرد و تصریح کرد: گیلان یکی از استان‌های زیربنایی در حوزه آموزش پدافند غیر عامل است که دیگر استان‌ها باید از تجربه و تخصص گیلان در برگزاری دوره‌های آموزشی نهایت بهره را ببرند زیرا کارها در این استان به‌صورت هدفمند، دقیق و با کارشناسی پیش رفت.
    وی از جذب ۴۵ دانشجو در سه رشته دانشکده پدافند غیرعامل در گیلان خبر داد و گفت: دانشجویان این دانشکده با مجوز وزارت علوم تحقیقات و فناوری برای نخستین بار با برگزاری آزمون اختصاصی برای مهرماه امسال جذب می شوند.

    منبع: استانداری گیلان

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *