×

نقاشی با «نخ»؛ منظره‌های شگفت‌انگیزی که «گلدوزی» شده‌اند+(تصاویر)

  • کد نوشته: 89652
  • ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
  • ۰
  • تورس با استفاده از انواع شیوه‌های دوخت در هنر گلدوزی، مناظر بافت‌دار کوچکی خلق می‌کند که ابرها، درختان، گل‌ها و موارد دیگر را به تصویر می‌کشند.
    نقاشی با «نخ»؛ منظره‌های شگفت‌انگیزی که «گلدوزی» شده‌اند+(تصاویر)
  • دنیای هنر پر از هنرمندانی است که عاشق خلق آثار عظیم بر روی بوم‌های بزرگ هستند، اما در عین حال عده‌ای دیگر به هنر ظریف و دقیق کارهای مینیاتوری علاقه‌مندند. کارولینا تورس، هنرمند اهل مکزیک، با استفاده از سوزن و نخ، تابلوهای کوچک و گلدوزی‌شده‌ای از مناظر طبیعی می‌سازد که سرشار از جزئیات هستند.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جلال شرق به نقل از فرادید؛ این تابلوهای گلدوزی‌شده شبیه به نقاشی‌هایی هستند که قرار است در خانه‌های عروسکی آویزان شوند. تورس با استفاده از انواع شیوه‌های دوخت در هنر گلدوزی، مناظر بافت‌دار کوچکی خلق می‌کند که ابرها، درختان، گل‌ها و موارد دیگر را به تصویر می‌کشند.

    miniature-landscape-embroidery-caroline-torres-19

    از رشته‌کوه‌ها گرفته تا چمنزارهایی با گل‌های رنگارنگ؛ هر کدام از منظره‌های دست‌دوز کارولینا تورس به شکل خیره‌کننده‌ای در درون قاب‌های تزئینی مینیاتوری خودنمایی می‌کنند.

    تورس می‌گوید: «آنچه که من بیشتر از همه در مورد خلق مناظر گلدوزی‌شده دوست دارم، این است که ببینم چگونه این قطعات، کوک به کوک جان می‌گیرند و در نهایت یک منظرۀ کامل را می‌سازند. من عاشق خلق آثار منحصربه‌فرد، رنگارنگ و پویایی هستم که قدرت و زیبایی طبیعت را به ما یادآوری کنند.» او اضافه می‌کند: «هنر من مطمئنا ادای احترامی به طبیعت است.»

    miniature-landscape-embroidery-caroline-torres-3

    اگرچه همۀ آثار تورس گلدوزی هستند و با نخ ساخته شده‌اند، اما هر کدام از آن‌ها از دور شبیه نقاشی‌های منظره‌ای به نظر می‌رسند که با ظرافت تمام و با رنگ بر روی بوم کشیده شده‌اند. هر کوکی که تورس با نخ و سوزن بر روی تابلو می‌زند مانند یک ضربه‌ی قلم‌مو است. او رنگ‌ها را به گونه‌ای باهم ترکیب می‌کند که انگار واقعا رنگ‌های مورد استفاده در نقاشی هستند و نه تارهای مجزای نخ و کاموا.

    miniature-landscape-embroidery-caroline-torres-17

    miniature-landscape-embroidery-caroline-torres-15

    miniature-landscape-embroidery-caroline-torres-1

    miniature-landscape-embroidery-caroline-torres-10

    miniature-landscape-embroidery-caroline-torres-13

    miniature-landscape-embroidery-caroline-torres-16

    miniature-landscape-embroidery-caroline-torres-2

     
    منبع: فرادید

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *