×

۳۴هزار نفر عهده دار برگزاری انتخابات در گیلان هستند

  • کد نوشته: 89669
  • ۱۴۰۳/۰۳/۲۴
  • ۰
  • از کل عوامل اجرایی حدود هشت هزار نفر ناظران، ۲۷۰ نفر بازرسان، هفت هزار نفر هم عوامل حفاظت شعب اخذ رای هستند و باقیمانده این تعداد را نیز مجریان برگزاری انتخابات تشکیل می دهند بر این مبنا ۲ هزار و ۶۸۹ شعبه اخذ رای در استان برنامه ریزی شده است.
    ۳۴هزار نفر عهده دار برگزاری انتخابات در گیلان هستند
  • دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات گیلان گفت : ۳۴ هزار نفر اعم از مجریان، ناظران، بازرسان و عوامل حفاظت شعب اخذ رای، برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گیلان را عهده‌دار هستند.

    به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی جلال شرق،  جواد شفیعی ثابت روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا عنوان کرد: از کل عوامل اجرایی حدود هشت هزار نفر ناظران، ۲۷۰ نفر بازرسان، هفت هزار نفر هم عوامل حفاظت شعب اخذ رای هستند و باقیمانده این تعداد را نیز مجریان برگزاری انتخابات تشکیل می دهند.

    وی با بیان اینکه تعداد شعب اخذ رای و صندوق ها در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری مشابه انتخابات مجلس در استان پیش بینی شده، گفت : بر این مبنا ۲ هزار و ۶۸۹ شعبه اخذ رای در استان برنامه ریزی شده است.

    وی با تاکید بر اینکه برای برگزاری انتخابات پیش بینی های لازم در استان انجام شده است و انشاالله در کمال امنیت و سلامت به صورت پرشور برگزار خواهد شد، افزود : از امروز پنجشنبه نیز جلسات آموزش، توجیهی عوامل اجرایی انتخابات و اعضای شعب اخذ رای در استان آغاز شده است.

    مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری گیلان گفت: در بحث رسیدگی به تخلفات ستادهای انتخاباتی نامزدها و هوادارانشان نیز شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخابات در دادگستری استان فعال است و در این رابطه هیات های اجرایی ۴۶گانه موظف و مکلف به رصد فضای انتخاباتی حوزه خود و اعلام و ارجاع موارد تخلف به دادگستری هستند.

    وی با بیان اینکه دستورالعمل تبلیغات نامزدها و باید و نبایدهای آن هم دریافت شده است، عنوان کرد: با تعیین روسای ستادهای استانی نامزدها، این دستورالعمل به آنها اعلام و ابلاغ می شود و انتظار است همه در راستای برگزاری انتخاباتی پرشور با مشارکت حداکثری و بر مدار و مبنای قانون عمل کنند.

    وی تصریح کرد: تعرفه های مورد نیاز نیز تامین شده و در هفته آخر قبل از انتخابات بین شهرستان‌های استان توزیع می شود.

    شفیعی با توضیح اینکه اخذ رأی در انتخابات ریاست جمهوری این دوره به صورت دستی و با تعرفه کاغذی است، افزود : اما احراز هویت بر مبنای شناسنامه یا کارت ملی به صورت الکترونیکی انجام می شود.

    وی عنوان کرد: آمار واجدین شرایط اخذ رای در استان در این دوره انتخابات ریاست جمهوری ۲ میلیون و ۵۰ هزار نفر هستند.

    چهاردهمین دوره انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری هشتم تیرماه برگزار می شود.

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *