×

طی آیینی در سیاهکل و کومله ؛
پوشش مرغک‌نشان خبرنگاران نوجوان کانون گیلان رونمایی‌شد

  • کد نوشته: 89698
  • ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
  • ۰
  • توانمند‌سازی نسل کودک و نوجوان و فراهم‌سازی زمینه‌های نقش‌آفرینی موثر آینده‌سازان در کسوت خبرنگاران کانون و در گام بعدی، تربیت نسل فردای عرصه رسانه را از اولویت‌ها است
    پوشش مرغک‌نشان خبرنگاران نوجوان کانون گیلان رونمایی‌شد
  • طی آیینی‌های در سیاهکل و کومله استان گیلان، از پوشش مرغک‌نشان خبرنگاران نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رونمایی‌شد.

    به‌گزارش جلال شرق به نقل از روابط‌عمومی کانون استان‌گیلان، شکل‌گیری باشگاه خبرنگاران کودک و نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرداد‌ماه سال ۱۴۰۲ به پیشنهاد مدیر‌عامل این نهاد فرهنگی کلید‌خورد و معاون فرهنگی کانون طی گفت‌و‌گو با اصحاب رسانه، به اهداف این حرکت هدف‌مند‌ پرداخت.
    شکل‌گیری فردای عرصه رسانه‌ در امروز کانون
    فرهاد فلاح طی این نشست‌های رسانه‌ای، توانمند‌سازی نسل کودک و نوجوان و فراهم‌سازی زمینه‌های نقش‌آفرینی موثر آینده‌سازان در کسوت خبرنگاران کانون و در گام بعدی، تربیت نسل فردای عرصه رسانه را از اولویت‌ها عنوان‌کرد.
    همراهی کودکان و نوجوانان آینده‌نگاری کانون و گذر این نهاد فرهنگی از تصدی‌گری به تولی‌گری، از دیگر چشم‌انداز‌های شکل‌گیری باشگاه خبرنگاران کودک و نوجوان بود که در صحبت‌های فلاح برآن تاکید‌شد.
    این حرکت هدف‌مند در سطح کشور با تکیه بر ظرفیت‌های بومی ادامه‌یافت و در استان گیلان، افزون بر برنامه‌ریزی جهت برگزاری کارگاه‌های آموزش خبرنگاری، کشف اعضای مستعد و توانمند مد‌نظر‌ قرار‌گرفت.
    برهمین‌اساس، برگزاری نخستین دوره آموزشی خبرنگاران نوجوانان کانون گیلان، اسفند ماه سال ۱۴۰۲ با هم‌گامی خانه مطبوعات استان صورت‌گرفت و بیش از ۴۰ نوجوان توانند مراکز این مجموعه فرهنگی با الفبای خبرنگاری آشنا‌شدند.
    تشکیل گروه خبرنگاران نوجوان در پیام‌رسان داخلی ایتا، اشتراک‌گذاری آثار اعضا و ارایه آموزش‌‌های مناسب به آنان، از دیگر برنامه‌هایی بود که اجرایی‌شد.
    این‌درحالی است که استفاده از ظرفیت‌های خبرنگاران نوجوان در مناسبت‌ها و فراهم‌سازی زمینه‌های حضور آنان در ویژه‌برنامه‌های کانونی در دستور‌کار قرار‌گرفت و برآیند این حضور و همراهی در سایت کانون استان، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، دیدنی و خواندنی‌شد.
    اندیشیدن تمهیدات لازم برای فراهم‌‌سازی ملزومات دیداری و شنیداری و تهیه پوشش‌های خبرنگاری منقش به مرغک کانون، از دیگر برنامه‌هایی بود که برای رشد و بالندگی روایت‌گران رویداد‌‌های کانون در دستور‌کانون قرار‌گرفت.
    تجلیل از خبرنگاران کودک و نوجوان نیز با اهدای لوح سپاس و جایزه از سوی فرهاد‌فلاح، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تجلیل از مطهره فرهادی، عضو خبرنگار مرکز فرهنگی هنری سیاهکل در استان گیلان‌کلید‌خورد و نقطه‌آغازی بر معرفی و تجلیل از فعالان نوجوان عرصه استان شد.
    طی سفر روز شنبه، ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ مدیر‌کل و مسئولان کانون پرورش فکری استان گیلان به سیاهکل و برگزاری آیین‌تجلیل از خبرنگاران نوجوان و رونمایی از پوشش خبرنگاری مرغک‌نشان، فصلی دیگری از این حرکت هدف‌مند و فرآیند‌محور رقم‌خورد و نقطه‌آغازی بر نقش‌آفرینی روایت‌گران کودک و نوجوان‌شد.
    رشد و تعالی کودکان، بیان‌گر بیداری جامعه‌ است
    فرماندار شهرستان سیاهکل در این آیین که با حضور مسئولان کانون استان، اعضای برگزیده باشگاه خبرنگاران نوجوان و خانواده‌های آنان صورت‌گرفت، از اهمیت فرصت‌سازی برای آینده‌سازان ‌سخن‌گفت و رشد و تعالی کودکان و نوجوانان را بیان‌گر بیداری جامعه دانست.
    امین‌بابایی در این میان، خانواده‌ها، مربیان و معلمان و مسئولان را در پویایی و بالندگی نسل کودک و نوجوان موثر‌ خواند و با اشاره به اهمیت مسوولیت‌پذیری اولیا، فارغ از شغل و مدرک تحصیلی‌گفت: احساس مسوولیت، دین‌مداری و ارتباط سازنده والدین بستری مناسب برای رشد و بالندگی فرزندان فراهم‌می‌کند.
    نماینده عالی دولت در شهرستان سیاهکل، رسالت مسئولان و متولیان عرصه فرهنگ را حساس قلمداد‌کرد و با بیان‌این‌که نسل امروز از نظر هوش، ذکاوت، دقت‌نظر و آینده‌نگری، فراتر از نسل‌های گذشته‌است، تصریح‌کرد: این نسل، جرقه بیداری جامعه اسلامی است و از این‌رو، ضرورت‌دارد با استعداد‌یابی و هدایت آینده‌سازان، به وظیفه‌ذاتی خود عمل‌کرده و زمینه‌های عرض‌اندام آنان را فراهم‌کنیم.
    بابایی با تاکیدبر ضرورت پشتیبانی مسئولان از کودکان و نوجوان و همراهی با مجموعه‌های فرهنگی افزود: خداباوری، مردم‌یاوری، عدالت‌محوری و عاقبت‌نگری، وظیفه‌ هر مسئول به شمار‌می‌رود و لازم‌است با حمایت از کانون پرورش فکری و اعضای این مجموعه در این مسیر حرکت‌کنیم.
    قدردانی از مسئولان و مربیان کانون گیلان در کشف و پرورش استعداد‌های خبرنگاران کودک و نوجوان و اعلام حمایت از حضور آینده‌سازان در نشست‌ها و ویژه‌برنامه‌های مناسبتی شهرستان، از دیگر موضوع‌هایی بود که در صحبت‌های رئیس شورای اداری شهرستان سیاهکل برآن تاکید‌شد.
    برای تربیت آینده‌سازان کنش‌گر و در تراز انقلاب، تلاش‌می‌کنیم

    مدیر‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان هم با قدردانی از نگاه فرهنگی و همراهی فرماندار و دیگر مسئولان شهرستان سیاهکل، به تشریح اهداف این مجموعه در راه‌اندازی باشگاه خبرنگاران کودک و نوجوان پرداخت و کشف و پرورش استعداد‌ها از اهم این اهداف عنوان‌کرد.
    سید جلیل میرعظیمی در ادامه، بهره‌گیری از ظرفیت‌های نسل کودک و نوجوان و تسهیل‌گری در مسیر دست‌یابی آینده‌سازان به قله‌های مد‌نظر مقام‌معظم رهبری (مد‌ظله‌العالی) را از اولویت‌ها دانست و تصریح‌کرد: برای نیل به این هدف تلاش‌می‌کنیم.
    این مسئول فرهنگی درعین‌حال، تربیت نسلی مومن، متعهد، متخصص و در تراز انقلاب و حمایت از شکل‌گیری کودکان و نوجوانانی کنش‌گر، از اولویت‌ها دانست و با اشاره به رویکرد دینی فعالیت‌های کانون گفت: پیوست‌های تربیتی و اسلامی نیز مد‌نظر مسئولان کانون قرار‌دارد.
    وی توضیح‌داد: روند رشد و بالندگی کودکان و نوجوانان با بهره‌گیری از دانش اصحاب رصانه و حمایت‌های مسئولان کانون کشور و استان دنبال‌می‌شود و تشویق مطهره‌فرهادی با اهدای لوح سپاس و جایزه از سوی فرهاد‌فلاح، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری و تجلیل از روایت‌گران نوجوان توسط دست‌اندرکاران کانون استان، حرکتی‌ ادامه‌دار و گامی درهمین‌مسیر محسوب‌می‌شود.
    سمیه رنجبر، مربی‌مسئول کانون پرورش فکری شهرستان سیاهکل‌نیز از دیگر حاضران در این مراسم به‌شمار‌می‌رفت و ضمن قدردانی از حمایت مسئولان کشور و استان به تشریح برنامه‌ها و اولویت‌های این مجموعه در شهرستان پرداخت.
    رونمایی از پوشش مرغک‌نشان اعضای باشگاه خبرنگاران کودک و نوجوان و اهدای لوح سپاس و جایزه مدیر‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان به خبرنگاران کنش‌گر مرکز فرهنگی هنری کانون سیاهکل، ازدیگر برنامه‌ها بود و در ادامه، «سیده‌زهرا کریمیان» و «مطهره فرهادی»، خبرنگاران نوجوان و برگزیده مرکز فرهنگی هنری کانون سیاهکل از دیگر برنامه‌ها بود و در این میان روایت‌گران نوجوان طی مصاحبه با فرماندار و مدیر‌کل کانون پرورش فکری استان‌گیلان، به انعکاس دیدگاه‌های و برنامه‌های فرهنگی پیش‌رو پرداختند.
    حضور مسئولان در مرکز فرهنگی هنری کانون کومله، اهدای جلیقه خبرنگاری و تجلیل از «فاطمه.اقبالی» خبرنگار برگزیده نوجوان، پایان‌بخش برنامه‌های این روز به‌شمار‌می‌رفت.

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *